اطلاعات فنی مدیریت ارتباط با مشتری crm
مدیریت ارتباط با مشتری -CRM
با سیستم مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر BPMS شبکه فردا ساماندهی ارائه خدمات براساس نیازهای مشتری، بالابردن سطح رضایت مشتریان مطابق اصول مشتری مداری و پیاده سازی فرایندهای مشتری محور را در سازمان خود تجربه نمائید.
اطلاعات تخصصی(فنی)برروی CRM
وظایف کلیدی CRM
CRM با روشهای قبلی بازاریابی پایگاه دادهها در مهارت (تکنیک) بازاریابی تفاوت میکند، در آن روش تلاش می کنند تا محصولات بیشتر با قیمت پایین تری به خریدار بفروشند. بازاریابی پایگاه دادهها در خیلی از کمپانیهای حد متوسط حرکتی به سمت جلو (پیشرفت) داشت. اگرچه، خریدارها صادقانه آنها را نگه داشتند و با تخفیف برنامهها و گسترش دفعه ای که در برنامههای بازاریابی پایگاه دادهها استفاده شد. مشتری با صداقت، حقیقتا، خیلی سخت گیر برای بدست آوردن و یا خریدن است. CRM به مشتریهای میانی (واقع در مرکز) هم رسید. این هدف متمرکز در بلند مدت در رابطه با مشتریها بوسیله ی تامین سود برای مشتری و بالا بردن اعتبار و ارزش برای مشتری بدست میآید تا با میل بیشتری از آنچه که در کمپانی برای فروش هست دیدن کنند.
سوالات اساسی که CRM تلاش می کند جوابی داشته باشد:
۱. چه چیزی برای مشتری سود و منفعت است؟
۲. ما چگونه میتوانیم بر اعتبار مشتری بیافزاییم؟
۳. ماموریت بنیادی که برای بدست آوردن اهداف اصلی در CRM لازم و ضروری است:
شناسایی مشتری
برای خدمت و یا تامین ارزش و اعتبار مشتری، کمپانی باید بداند و یا تشخیص بدهد که مشتری از کدام روش و خط مشی بازاریابی معامله میکند و سپس بطور اضافه عکس العمل متقابل نشان می دهد.
تفکیک مشتری
هر مشتری اعتبار عمری شخصی برای درجه و اعتبار کمپانی دارد، و هر مشتری تنها تقاضا و نیازمندیش را برای کمپانی اعلام میکند.
واکنش مشتری
مشتری در خواست تغییرات اضافی را دارد. در چشم انداز CRM قابلیت سود دهی بلند مدت مشتری و رابطه باکمپانی مهم است. از اینرو، کمپانی نیاز دارد تا در رابطه با مشتریها دائمی آگاهی یابد. توافق برای پیداکردن رفتار مشتری و نیازهای آن جزء وظایف مهم برنامه CRM می باشد.
سفارشی کردن (بالا بردن کارایی) شخصی کردن
"رفتار هر مشتری منحصر به فرد است" این شعار تمام فرآیندهای CRM است. از طریق شخصی کردن پردازش و فرآیندها، کمپانی میتواند مشتریهای با صداقت را افزایش دهد.
جف بزو در سایت Amazon.com میگوید: " تصور ما این است که اگر ما ۲۰ میلیون مشتری داشته باشیم،پس باید ۲۰ میلیون فروشگاه داشته باشیم."
کنترل و هدایت شخصی کردن خودکار، بوسیله تکنولوژی اطلاعات امکان پذیر است.