کاربرد BPMS در سازمان های دولتی و خصوصی
- دولت؛ مدیریت کسب سود
- بیمه؛ توسعه کسب و کار
- دولت؛ پیگیری مکاتبات
- تولید؛ درخواست دسترسی به امكانات
- دولت؛ مدیریت پروژه
- مهیا کنندگان خدمات؛ بخش خدمات IT
- خدمات مالی؛ ارائه وام
- خدمات مالی؛ درخواست خدمات بازاریابی
- ارائه کنندگان خدمات؛ تدارکات خدمات
- خدمات فروش مخابرات؛ کاتالوگ قیمت
- خدمات مالی؛ مدیریت ریسك
- حوزه سلامت و بهداشت؛ مدیریت ریسك
- خدمات مالی؛ تأمین اعتبار
- خدمات مالی؛ مدیریت بدهیهاى معوقه
راهکار BPMS شبکه فردا
سیستم مدیریت فرآیند های کسب و کار شبکه فردا از بروز ترین راهکارها به منظور پاسخ به نیازهای جدید و متغیر در سازمان شما می باشد.
امروزه سازمانها با میزان چابکی در درک نیازها و انتظارات مشتریان، الویتبندی انجام درخواستها، توانایی ارائه سریع و صحیح خدمات با استاندارد بالا و انجام تغییرات با بهترین کیفیت سنجیده میشوند بنابراین در تلاش برای دستیابی به راهحل های جدید و کارا میباشند.
با پیشرفت تکنولوژی و ورود ابزارهای IT در سازمانها، استفاده از یک روش سیستماتیک برای تعریف، مدیریت، تحلیل و بهینه سازی فعالیتهای کسب و کار بسیار موثر میباشد.
مدیریت فرآیند کسب و کار یک رویکرد سیستماتیک است که در آن با استفاده از یک ابزار BPM، گردش کار سازمانها با کارایی بیشتر، منظمتر، منسجمتر و منعطفتر طراحی و پیاده سازی میشود.
مدیریت فرآیند کسب و کار به شرکتهای ارائه دهندهی خدمات مالی کمک کرده تا متوجهی سودهای فراوان مربوط به کارایی عملیاتی و نوآوری در کسب و کار شوند. افزایش بهرهوری کارمندان، سرعت بخشیدن به فرآیندها، افزایش پاسخگویی به همکاران، مدیریت بهتر موجودی کالا، افزایش قابلیت محصول، رفع موانع کاری و ارائه راهحل خلاقانه برای حل مشکل کاری، ارتقا سطوح خدمترسانی به مشتری و صرفهجویی در هزینهها از مزایا مدیریت فرآیند کسب و کار میباشد.
سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار از بروزترین راهکارها به منظور پاسخ به نیازهای جدید و متغیر سازمانها میباشد. در ادامه به بررسی مواردی از راهکارهای مبتنی بر سیستم مدیریت فرآیند جهت بهبود فرآیندهای کسب و کار در چند سازمان مختلف میپردازیم.
مثالهایی از کاربرد BPMS در سازمان های دولتی و خصوصی
راه حل تدارکات الکترونیک بر اساس مدیریت فرآیند کسب و کار، هسته سیستم کسب و کار سازمانی جدید می باشد. این راه حل در زمینه مدیریت بهتر تدارکات مورد نیاز برای چرخه خرید، ایجاد بازده و خرید یک مرحله ای یکپارچه شده برای تیم های تدارکات، کمک می کند. (ادامه مطلب)
زمانی که یک درخواست از مشتری جدید دریافت کنیم، سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار اطمینان حاصل می نماید که این درخواست شامل اطلاعات معتبر است و تکمیل کارهای مرتبط به این مورد را پیش برده و به صورت اتوماتیک در می آورد، به صورتی که بتوان صورتحسابی برای حساب جدید تهیه نمود (ادامه مطلب)
مکاتبات در یک سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار تحت وب وارد و دریافت می شوند. فرآیند ایجاد پاسخ به صورت اتوماتیک شروع می شود. راه حل، یک منبع مرکزی و قابل جستجو را برای تمام مکاتبات ارائه می دهد و پاسخها به صورتی تعیین شده اند که پاسخ دهندگان می توانند دوباره از مفاد (ادامه مطلب)
یک واحد یا مدیر پروژه یک درخواست مجوز امنیتی را در سیستم مطرح می نماید، این درخواست شامل نوعی دسترسی مورد نیاز به امکانات است. سپس این درخواست ها در صورت نیاز به تصویب (یا رد) گواهی حمایت و برای حصول اطمینان از امنیت تایید نهایی توسط افراد مجاز پیگیری می شوند (ادامه مطلب)
فرآیند مدیریت درخواست با یک زمان محدود 15 دقیقه ای برای کاربران سیستم، ایمن شده است. اطلاعات شخصی مرتبط توسط تمام کاربران وارد می شوند. از فرآیند کاری ما استفاده شده است تا کاربران بتوانند وظیفه خود را با کاربران سیستم های دیگر با یک روش خاص با مهلت زمانی و (ادامه مطلب)
سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار، کارکنان را از طریق فرآیند بخش «کمکِ و اخطار فناوری اطلاعات» به پرونده های ثبت شده که بر اساس سطح اولویت آنها دسته بندی شده اند هدایت می کند و دید مشخصی را از طریق اخطارهای اتوماتیک فراهم می کند. (ادامه مطلب)
زمانی که یک مشتری درخواست وام را مطرح می سازد، جمع آوری تمام داده ها از طریق سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار انجام می شود. سپس، این سیستم ایجاد درخواست پرونده وام را به واحد خدمات مشتری می فرستد. (ادامه مطلب)
یک کتابخانه دیجیتال از دارایی ها به عنوان یک منبع مرکزی برای تمام اسناد وابسته به این فرآیند مورد استفاده قرار گرفته است. جریان کار فرآیند یکپارچه با ورود یک درخواست از سمت مشتری شروع می شود، سیستم درخواست را پذیرش کرده، پوشه هایی را در کتابخانه دیجیتال ایجاد و وظایفی را (ادامه مطلب)
سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار یک راه حل کاملاً تحت وب و امن، با تحلیل های زمان حقیقی و اخطارهای اتوماتیک در مورد پیشرفت فرآیند پیشنهاد (مناقصه یا مزایده)، مسائل، خطاها یا سوالات شرکت کننده در مناقصه، ارائه نموده است. (ادامه مطلب)
در کاتالوگ اتوماتیک قیمت محصول، از لایه های متعدد اطلاعات، برای اطلاعات سوابق محصول استفاده شده است. داده های قیمت گذاری محصول، داده های حمل محصول و هرگونه به روز رسانی برای این اطلاعات به صورت الکترونیک در لیست های کشویی قرار می گیرند، در پایگاه داده های سرور حفظ شده اند و (ادامه مطلب)
با سیستم مبتنی بر مدیریت فرآیند کسب و کار، مدیریت تأیید پیشنهادهای مبتنی بر نقش برای مطابقت با شیوه های بانکی و انجام مسیریابی اتوماتیک برای کارکنان اعتباری اجرا می شود. در کنار پایگاه داده ها، داده های مدیریت ریسک و داده های پذیرش نیز بدون نیاز به محاسبه دستی (ادامه مطلب)
تیم های ممیزی داخلی در ابتدا داده های مالی را در چارچوب کنترل صنایع خاص قرار می دهند. سپس فرآیندهای مالی باید با کارهایی که به صورت ماهیانه، سه ماهه یا سالیانه فرستاده می شوند، به صورت مستند درآیند. پس از آن تیم های حسابرسی داخلی از تست های کنترل استفاده کرده و نتایج را (ادامه مطلب)
ارتباطات کاغذی وارد شده از طریق مشتریان (درخواست وام، یادداشت های راهنما، دستورالعمل هایی برای تغییر تخصیص پول بین بودجه ها و غیره) با استفاده از نرم افزار دریافت اطلاعاتی کنترل می شوند، که در محیط مدیریت فرآیند کسب و کار به صورت یکپارچه فعالیت می کند (ادامه مطلب)
گزارشات روزانه و اطلاعات مورد نیاز در مورد تمام حسابهای معوقه به سیستم مدیریت بدهیهای معوقه فرستاده می شوند. این اطلاعات برای ایجاد پرونده های جدید بدهی معوقه استفاده می شوند که شامل یک برنامه زمانی و لیست کارهای روزانه می باشد. (ادامه مطلب)